JURNAL BLOG

Rahsia dan tips menjadi Internet Marketer (IM)

Pakej Lengkap Vblog

Nota Sebelum Bermula.


Jurnal Blog Hari Kedua


Adakah Aku sesegar Pucuk ini???



Hari ini aku melakukan sedikit kajian asas tentang keyword, niche, SEO serta sedikit taktik bertindak. Bagi mereka yang belum ikuti Jurnal pertama aku baca notanya di sini. Aku masih lagi membaca Pdf 36 Niche dan mencari apa yang mudah bagi aku bertindak.
Aku juga ada membuat beberapa nota sebelum bermula dan aku senaraikan di bawah ini.

Membuat research Keyword dan Niche
1) Perkara penting sebelum memulakan battle ( hehehe)
2) Mengguna search google sebagai kawan, Quantcast
3) Mencari words or articles dan di edit sehingga baik dan hebat sebagai post.

Alat penting yang aku tiada.
1) Aku tidak ada domain dan hosting sendiri. ( Jadi aku terpaksa menggunakan blogger sebagai Capture Page Landing.)

Clickbank tempat mencari produk jualan.
1) Aku sudah berdaftar dengan clickbank.
2) Perlu mencari dan membuat research produk yang baik dan dijadikan asset didalam capture page nanti.

Google adsense sumber PPC
1) Menggarapkan semua iklan di dalam web 2.0 nanti.
2) Menjadi sumber yang penting dalam $ selain jualan produk Clickbank.

Web 2.0 sebagai rakan capture page
1) Squidoo
2) Hubpages
3) Wetpaint
4) Zimbio
5) Gatherpage
6) Quizilla
7) Blinkweb
8) Vox
9) Live Journal
10) Wordpress.com
11) Blogger

Semua laman Web 2.0 ini akan memberi link ke Capture Page Produk. ( bagaimana ianya berfungsi ikuti jurnal blog ini )

Senjata Yang bertindak seterusnya
1) Bookmaking Sosial (anda sendiri ketahui seperti propeller, digg, dll)
2) directories submitter
3) pingoat ( paling penting dalan sendicate RSS)
4) RSS ( feedbunner, dll)
5) Comment ke blog same niche ( get link faster)


Semua tujuan diatas ini adalah perancangan aku untuk mendapat tempat di ranking top-ten Search Google dan lain-lain.

Ikuti perkembangannya Jurnal ini di dalam laporan Jurnal Blog post seterusnya.

0 comments:

Post a Comment

Hosting Percuma Untuk Anda

Free Website Hosting

Jurnal Blog Post

Bookmark Page

Add to Google Reader or Homepage

Subscribe in NewsGator Online

Subscribe in Bloglines

Add to My AOL

Followers